Представена публикация

Читателско предизвикателство за 2022

 От две години (и сега вече трета) правя едно книжно предизвикателство, което ми се видя най-постижимо за възможностите ми, без да се надска...

събота, 28 ноември 2009 г.

Дневниците на вампира: Пробуждане (книга #1)

Заглавие: Дневниците на вампира: Пробуждане (книга #1)
Оригинално заглавие: The Awakening (The Vampire Diaries, #1)
Автор: Л. Дж. Смит
Издателство: "Ибис"
Жанр: Young Adult, Вампирска литература
Страници: 215
Резюме (от Ибис): Вълнуваща история за смъртоносната схватка между двама братя вампири за сърцето на красиво момиче, което се разкъсва в чувствата си между тях....
Елена Гилбърт, най-популярното момиче в гимназията, кралицата на бала, което всяко момче желае и на което всяко момиче иска да прилича. Досега никой не е успял да предизвика нейния интерес и да разпали чувствата й. Докато не среща красивия и загадъчен Стефан Салваторе – новото момче в града. Привлечена от него с непреодолима сила, Елена иска да го притежава на всяка цена. Но Стефан крие зловеща тайна. Преди векове любовта му към друго момиче е оставила ужасно наследство – проклятието да живее вечно и да бъде вампир. Заради това Стефан се бори със себе си и се опитва да устои на копнежа си към Елена.
Скоро в града започват да стават странни неща. И всичко това се случва след появата на мрачния и съблазнителен Деймън Салваторе, който иска да превърне Елена в своя Кралица на сенките...
Лично мнение: Що за книга, дяволите да го вземат, беше това? И въпроса ми не е зададен с положителна окраска. Просто няма начин да бъде. На ръба на езика ми (и върха на пръстите ми) да кажа/напиша, че това за мен изобщо не е книга и идея си нямам как на тая да и позволили да я публикува. НО! Имайки предвид и други книги, които не тача особено, а и факта, че има хора които харесват тази поредица и не са един и двама смея да твърдя, че книгата става. От моя гледна точка за подпалки...Но понеже дадох 10 лева за нея няма да ги хвърлям на вятъра като си паля печката с тях. Сега не искам да засегна хората, които харесват тази поредица и още повече конкретно тази книга, просто аз не съм от тях и си изразявам мнението. Естествено най-обичам, когато в подобен момент някой ми се изтъпани и изтърси - "Като не ти харесва, не я чети!" Само дето в моя случай ще е трудно, тъй като мразя да започвам нещо и да не го довършвам...Тъй че много вероятно на инат ще прочета и другите книги от поредицата. Но това естествено не значи, че няма да си кажа право-куме-в-очи какво ми е мнението за тях. И сега да започнем:
Елена - тази прекрасна кифла, Елена. Страхотно момиче, сериозно страхотно момиче - само да вземеш да го набуташ някъде, пък да хванеш един кол и да я "намааш" в главата. Вече си имам още един първенец с анти-листа ми с герои от книги. Първо място - Бела от Twilight...Въпреки, че сега е заплашена от прелестната Елена да изпадне на второ. Не, сериозно тая от къде се пръкна? Вярно, че книгите в които се разказва за невзрачното средностатистическо момиченце вече са ни познати до болка и разчупването на картинката винаги е добре дошло. Но просто...това диване няма начин да ми допадне. Първо - тя се мисли за център на света. Мат много добре и го каза - каквото иска Елена трябва да го има. Ми тя е като малко дете, което все иска "играчката", която не може да има. Ужасно е егоистична и самоуверена (което не е лошо по принцип, но при нея е направо крещящо и поне на мен ми идва в повече). Докато четях как не може да повярва, че Стефан не и обръща внимание в началото и какви планове крои да го накара да го направи си виках - She's not for real, right? И моля ти се най-добрите и приятелки бяха по-скоро като нейни придворни дами, които трябваше да изпълняват повелята на кралицата, което ме кара да мисля че Мередит и Бони са някви бездушни марионетки в ръчичките и, а на мен всъщност Бони ми допада, въпреки че е малко инфантилна. Едва ли не всички останали герои в книгата без Елена и Стефан са като бездушни, безхарактерни тъпанари, които са просто там, за да служат на света Елена. Ето Мат например. Определено ми допада, но само един поглед от тая пача и край - като зомби тича да и слугува.
Стефан - поне едно време си виках: Добре бе, тоя може ли да е такъв женчо? И това в края, където трябваше да чета как вече потреперва и се свлича по пода при смомена за тая сепия Катрин. И за кво? Той тъп ли е бе? Тая Катрин е кучка! Съвсем съзнателно е направила всичко, не може ли да го осъзнае? Голяма любов - голямо нещо, не може да я преживее няколко века. Той обратен ли е? Защото след нея четях само как разказва за брат си и къде бил и кво правил и как станал много силен...Пич, той ти е брат...и иска да те убие. Като гледам не ти е голяма мъката, по-скоро се къхари, че не може да го надвие, защото е слаб. И тая простата Елена ме довърши. След като той взе...нали благоволи най-накрая да си признае, че не е безразличен и тя от няколко седмици с него и вече подскача от радост с думите "Обичам те!". Вярно, че е тинейджърка и хормоните и беснеят, ама чак пък!
Всяко движение на тази героиня просто беше отчетливо тъпо, некоординирано и егоистично. Взема се много на сериозно ми се струва, а комай не трябва. Това да бяхме в едно училище аз тая щях да я ненавиждам. За какво се мисли в крайна сметка?
И прие така добре новината, че Стефан е вампир, та чак му каже - Ела си сукни от мене! (образно казано). Просто не го разбирам - гаджето ти се оказва вампир и ти си споко: няма проблем, знаеш ли колко такива съм виждала. Ало? Това да не ти е Sci-Fi? Такива неща няма в живота и е логично като ги видиш да напълниш гащите направо. Но тя след първоначалния шок женката беше окей с всичко. Добре тук се намесва любовта...Но, що за любов ще е това, та да те заслепи до такава степен и да не видиш, че ти нямаш работа при този човек? Най-малкото да се уплашиш. Да не го виждаш за известно време, докато си подредиш мислите...Но, не...на оная за секунда всичко и светна и тя готова да прекара живота си Стефан, въпреки че не е живяла изобщо и хич не е видяла свят.
Много пропуски има тая книга кълна се - Л. Дж. Смит се е упражнявала с нея да пише или по принцип си е така, защото една позната е чела Nightword от нея и каза, че едва изтърпяла до края на книгата и било много нескопосано. В смисъл, че идеята е хубава, това с пръстените определено ми допадна, Деймън в малките промеждутъци когато осветляваше страниците не беше лош - но дотам! Реално погледнато сериалът е много по-добър! Вярно, че ги няма Мередит, Маргарет и там-не-помня-още-кой - но определено ми допада повече.
Да се надяваме втора част да е нещо различно и Л. Дж. Смит да е прописала веча като хората, ако ще и като вампирите - просто да не ме отегчава от началото до самия край.
Оценка: 1.5 от 5

2 крилати мисли:

Живеещата в мечтите... каза...

Не мога да се стърпя да не напиша коментар. Мнението ти за книгата се припокрива с моето. Книгата въобще не ми хареса, като имаме сериала.
Скоро ми предлагаха да прочета втората част - "Борба" и като си представих как се измъчих докато прочета първата част... лошо ми стана направо. Този момент ще се отложи са сега...
В сериала Елена по мой наблюдения не е толкова високомерна, колкото в книгата. Освен това, Деймън се появява по-често и брата на Елена е сладък , докато в книгата има малка сетра?! Уважавам решението за сериала с брата и най-важното - решението за актьора!

divata_airis каза...

О, да...Сериала доста неща са променили. Каролайн и Елена един вид са си разменили косите - в книгата Каролайн е кестенява, а тоя дебил Елена е руса. Ама какво ти казвам като знаеш.
И да...аз съм сто пъти за Джеръми брата на Елена. Той е страхотен и досега ми е любимец. Много си го тача него.
И определено Елена от сериала ми харесва повече - по-човечна е. И не правеше пъклени планове, за да се сдобие като нов ланец със Стефан.
Аз мислех да си взема "Борбата" - ама като знам, че ще дам 10 лева за това и накрая даже и печката няма да си запаля с нещо, защото ще ми е жал за парите и ми се отщява. Възможно е да си я взема от библиотеката с надеждата някой да не се е излъгал и да я е взел. Искам да продължа да чета натам, защото както съм споменала мразя да почвам и да не довършвам и второ, че май по-натам по думите, на хора у които нямам много доверие (но все пак!) натам ставало по-добро.
А бтв от сериала Бони и Деймън ще са ми интересна двойка. Има някакво странно привличане между тях.

 

My Book Addict | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)