Представена публикация

Читателско предизвикателство за 2022

 От две години (и сега вече трета) правя едно книжно предизвикателство, което ми се видя най-постижимо за възможностите ми, без да се надска...

понеделник, 4 януари 2010 г.

The Lovely Bones

Заглавие:  The Lovely Bones
Свободен превод: Възхитителните кости
Автор: Alice Sebold
Издателство: Little Brown and Co
Жанр: Драма
Страници: 328
Вид: Аудио книга
Резюме: Когато за първи път се запознаваме с 14 годишната Сузи Салмон, тя вече в Рая. Това е преди снимките и да се появят на картонените кутии от мляко и в колонките за съобщения в пресата, тя ни разказва, че през 1973 година, когато Сузи мистериозно изчезва, хората все още не вярват че е възможно подобни неща да се случват. Разказвайки историята си Сузи ни представя ужасните събития свързани с нейната смърт и опитите и да свикне с новото място на което се намира в момента. Доста прилича като площадка в училище с хубави скамейки. С любов, копнеж и растящо разбиране, Сузи наблюдава семейството си, докато те се справят със своята скръб: баща и започва да търси убиеца, сестра и предприема решаваща стъпка в живота си, малкото и братче построява укрепление в нейна чест и започва труден процес на оздравяване от загубата.
Лично мнение: От сега да предупредя, ще има спойлери. Не, веднага...Когато дойдат ще има един голям червен надпис! 
Началото на книгата беше доста обещаващо. Драмейшън от всякъде. Признавам си, че на няколко пъти ме разплака, но оттам насетне като се почна с отваряне на едни абсурдни теми, въвеждане на някакви глупави ситуации...А да не говорим за примерът, който дава тая книга на деца по на 14 години. Имаше едно място, което просто силно ме възмути - понеже нали сестрата на Сузи - Линзи не иска да изпусне нищо от живота както се е случило със сестра и решава да прави едни такива поне според мен пресилени неща. Ти скърбиш бе, дявол да го вземе!!! Вярно, че не може да го правиш вечно, но с това ли искаш да изтриеш болката от сърцето си? Какво да кажа...Стилът на писане на самата авторка не мога да твърдя, че ми допада, просто сложи такива неща в сюжета, които просто не ми допадат и не можа да ме спечели като читател. От първоначално добро впечатление се свали на някакво разочарование.

СПОЙЛЕРИ!!!
(ако не искате да знаете за какво иде реч, не маркирайте написаното по-долу!)


Силно съм възмутена от въвеждането на абсурди в сюжета на тази книга! Добре де! На какво те учи това? Че като си на 14 трябва да идеш да се хакнеш с някого, защото мъртвата ти сестра не е успяла? Но и това не всичко...Майката на убитата в невежеството си как да се справи с мъката намери доста интересен начин - като се "чаластри" с полицая разследващ смъртта на дъщеря и. Ти сериозно ли бе? Но и това не беше всичко. След като изостави семейството си тая пачавра, ако и тя знае за какво баш го направи...Реши да се върне...Сигурна съм, че и това не знае защо е направила. Прав беше сина и като и каза "Курва!" напълно съм съгласна с него. Друго, което събуди пълното ми възмущение беше момента, в който Сузи понеже нали е умряла без да изпита това нещо (изнасилването не се брои) влезе в тялото на приятелката си и се изхака с прословутия Рей. Ехо..."Призрак" с Патрик Суейзи, much? Добре там се задоволиха само с целувката. Тука не...Още под душа се почнаха. Добре бе? Честно? Защо бе нужно това? Едва ли не ако си отидеш не опитал от секса Господ няма да те приеме? Бъзикат се нали? Естествено авторката се бе опитала да оправдае въвеждането на този елемент - доста несполучливо. Защото нали Сузи още от преди била влюбена в него и просто се притеснява, че когато е с него може да поиска той никога не спре да я целува, че и повече...Бе моля ти се? Ти си на 14 и вече разгонена?! Накрая когато Рей я питаше: Коя си ти? Аз не се стърпях да не отговоря: Курва! Сори, но просто много ме издразни този момент. Дори не знам защо бе нужен. И докато беше в тялото на Рут - приятелката си стана ясно, че тя не иска да преследва убиеца си, о не...иска да се остави на Рей да и пори вълните. Ужасно абсурдно ми се видя. И, да знам, че е само книга...ама като я пишеш поне вложи малко реализъм в нея...поне да звучи реалистично, м*мка му! Или като не искаш, лепни отпред при жанра, че е фентъзи и зарежи всичко до там...

Както и да е. По начало замисълът беше добър, просто не разбрах защо трябваше да се въвеждат подобни дразнещи поне за мен неща.
Оценка: 2.5 от 5 (има изгледи да придобие вид на книга)

Трейлър на филма: 

0 крилати мисли:

 

My Book Addict | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)