Представена публикация

Читателско предизвикателство за 2022

 От две години (и сега вече трета) правя едно книжно предизвикателство, което ми се видя най-постижимо за възможностите ми, без да се надска...

понеделник, 27 юли 2009 г.

"Под Игото"


Заглавие: "Под игото"
Автор: Иван Вазов
Резюме: Романът ни запознава с живота на българите в Бяла Черква и тяхната подготовка за въстание. Основно действащо лице е Бойчо Огнянов, като естествено самото му име подсказва за огнената му натура и жертвоготовността му в името на освобождението. Но пътят му как него естествено не е лек. Ще му се наложи да мине през много катаклизми, за да го извоюва. Същото важи и за останалите герои в творбата - на равно с битката за свободата всеки един от тях води и една по-малка своя лична такава. (за протокола - не харесвам това резюме, но доста отдавна съм чела книгата и не помня много подробности)
Любим персонаж: Два са, които са супер противоположни, но това е моят избор. Единият е Кандов. Него го харесах, заради цялата му тази вътрешна борба и любовта му към Рада и тем подобни, как се вживяваше като Гьотевия Вертер. Просто натурата му ми допадна. Другият е - Кириак Стефчов. Знам, отрицателният герой. Обаче ми хареса. Сега дори не мога да се сетя защо точно.
Лично мнение: Тази книга отказвах да я прочета в продължение на има няма 5 години. Когато бях в гимназията и ми я набутваха в ръцете аз нямах никакво желание да и метна око и ето защо не го направих. Когато станах в 10 или 11 клас трябваше пак да я четем и не щеш ли аз бях станала примерна ученичка, та се "насилих" да я прочета. Въобще не съжалявам. Не съм очаквала да е толкова хубава. Тъй като имам големи предразсъдъци към българските романи, съм напълно доволна от първия такъв. Нивото на Вазов е доказано просто. Какво има да говоря и пиша, когато само руша вече утвърденото.
Оценка: **** (4 от5)

0 крилати мисли:

 

My Book Addict | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)