Представена публикация

Читателско предизвикателство за 2022

 От две години (и сега вече трета) правя едно книжно предизвикателство, което ми се видя най-постижимо за възможностите ми, без да се надска...

събота, 10 октомври 2009 г.

Speak

Заглавие: Speak
Свободен превод: Говори
Автор: Laurie Halse Anderson
Резюме: Със започването на училище гимназистката първа година Мелинда Сордино намира за все по-трудно да говори на глас. "Гърлото ми е непрестанно сухо, устните ми напукани...Всеки път, когато се опитам да разговарям с родителите ми или с учител започвам да говоря много бързо или замръзвам напълно...Все едно имам някакво възпаление на ларинкса" Каква би могла да е причината Мелинда изведнъж да онемее? Възможно ли е да е заради това, че никой в училище не и говори, защото именно тя е тази, която е извикала ченгетата на последното парти и по този начин повече от половината ученици тук са били прибрани в затвора? Или е може би заради родителите и, с които единствената и форма на комуникация е бележки върху самозалепващите се листчета, докато бързат към външната врата към техните от девет-до-когато-се-прибера работи? Докато Мелинда е притеснена от тези неща, дълбоко в себе си тя знае истинската причина внезапно да онемее, причина която е преобърнала живота и завинаги.
Лично мнение: Страхотна книга. Тъй като никъде в интеренет я няма, което е хубаво ако живееш в странна, в която би било възможно да си я купиш, но не...ми се наложи да си я поръчам по amazon. Не съжалявам. Хареса ми. Самата идея за това, че тайната която човек пази вътре в себе си непременно ще намери външно проявление ми хареса. Още повече това проявление да е липсата на говор. Беше хитро. Все едно показваше точно това - случилото се на Мелинда не може да бъде описано с думи, тя няма думи да сподели за него, тя няма сили да нареди на гласа си я слуша и да я остави да изрече, това което я измъчва. Често хората задържат болките си за себе си и това не води до нищо добро (лично мнение). Това само вреди на тях самите. Те се затварят в себе си както главната героиня, търсейки някакви отговори, които може да получи само ако говори с някого. Но естествено никой не говори в нея сега, приятелките и са я изоставили, всички я мразят. Въобще това може ли да се опише с думи?

0 крилати мисли:

 

My Book Addict | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Your Name :)